THE IMPACT OF FAST FASHION ON THE DEVELOPMENT OF LOCAL FASHION BRANDS IN BANDA ACEH
DOI:
https://doi.org/10.21831/hej.v9i1.82944Keywords:
Fast fashion, local fashion brands, FKIP USK fashion design studentsAbstract
References
Aisyah, S., Fitriana., Rahmi., Dewi, R., & Nurbaiti. (2024). "Penerapan Pengetahuan Busana Pada Penampilan Diri Mahasiswa Tata Busana Yang Tidak Sesuai Dengan Aturan Universitas Syiah Kuala". Program Studi Pendidikan Kesejahteraan Keluarga FKIP USK 26. 9(3), 26–37. https://jim.usk.ac.id/pkk/article/view/31512
Endrayana, J. P. M., & Retnasari, D. (2021). "Penerapan Sustainable Fashion dan Ethical Fashion dalam Menghadapi Dampak Negatif Fast Fashion" Prosiding Pendidikan Teknik Boga Busana, 16(1), 1–6. Available: https://journal.uny.ac.id/index.php/ptbb/article/view/44683
Fabella, N. T. (2022). "Pengaruh Merek Lokal dan Gaya Hidup Terhadap MInat Beli Konsumen Pakaian di Kota Bandar Lampung dalam Perspektif Bisnis Syariah, " UIN Raden Intan Lampung.
Hakim, A. L., & Rusadi, E. Y. (2022). "Fenomena Fast fashion Sebagai Budaya Konsumerisme Pada Kalangan Pemuda Kota Surabay, ,"Al'Ma Arief, 4(2), 59–67. Available: https://ejurnal.iainpare.ac.id/index.php/ALMAARIEF/article/view/2768
Hasibuan, A. N., & Rambe, D. (2020). "Perilaku Konsumen Dalam Belanja Online Melalui Perspektif Gender, " Mediastima, 26(1), 84–116. Available: https://doi.org/10.55122/mediastima.v26i1.15
Janna, N. M., & Herianto, H. (2021). "Konsep Uji Validitas dan Reabilitas Dengan Menggunakan SPSS, " Available: https://doi:10.31219/osf.io/v9j52
Kurniawan, A. W., & Puspitaningtyas, Z. (2016). "Metode Penelitian Kuantitatif". Yogyakarta: Pandiva Buku.
Kornelis, Y., Hukum, F., & Batam, U. I. (2022). "Fenomena Industri Fast fashion : Kajian Hukum Perspektif Kekayaan Intelektual Indonesia. 5, " 262–278. DOI: 10.23887/jatayu.v5i1.46040
Leman, F. M., Soelityowati, Purnomo, J., & Fashion, M. (2021). "Dampak Fast Fashion Terhadap Lingkungan, " Seminar Nasional Envisi 2020: Industri Kreatif, 128–136. Available: www.fastcompany.com.
Nurbaiti; Fitriana., & Safrianti, R. (2024). "Efektivitas Endorsement Influencer Terhadap Tingkat Penjualan Fashion Pada Online Shop Fitmeee.Id." Jurnal Busana dan Budaya, 4(1), 393–407. Available: https://jurnal.usk.ac.id/JBB/article/view/39903.
Pratiwi, F. Y., & Zulian, I. (2023). "Tren Konsumerisme Dan Dampak Fast Fashion Bagi Lingkungan Kota Medan, " AKSELERASI: Jurnal Ilmiah Nasional, 5(3),106–116. Available: https://doi.org/10.54783/jin.v5i3.812
Prastiwi, E. H., & Rahmawan, A. (2023). "Pengaruh Harga, Life Style dan Fast Fashion terhadap Keputusan Pembelian Pakaian Second Branded Import," JAMIN : Jurnal Aplikasi Manajemen Dan Inovasi Bisnis, 5(2), 121. Available: https://doi.org/10.47201/jamin.v5i2.137
Rahmiati, F. (2016). "Journal of marketing and consumer research: The impact of fast fashion elements on female consumer buying behavior (a study case of H&M Grand Indonesia Shopping Town). 23, 38–44. DOI: 10.13140/RG.2.1.2326.2327
Sugiyono. (2019). "Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D" Bandung: Alfabeta.
Syahputri, B., Lubis, A. P., & Andriyani, S. (2022). "Prediction of 35,000 All Clothes Sales Range Using Wma Method" JURTEKSI (Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi), 8(3), 335–342. Available: https://doi.org/10.33330/jurteksi.v8i3.1733
Prayudha, A. R., Sari, P. D., & Fitriana. (2024). "The Influence of TikTok Fashion Trends on Students College Outfit Choices" 12(2), 107–112. Available: https://journal.unnes.ac.id/nju/teknobuga
Ulya, A., Putri, O. N., & Naylawati, W. A. (2023). "Budaya Konsumtif Belanja Online Dikalangan Mahasiswa. Prosiding Seminar Nasional," 1300–1308. Available: https://proceeding.unesa.ac.id/index.php/sniis/article/view/906
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright (c) 2025 fitriana fitriana, Dinda Salsabilla, Agung Rorhi Prayudha

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.